ZHOO.NL

Ondanks drukte en hectiek toch ontspannen leven en werken!

Training en coaching
Mindfulness, ontspanning en stressmanagement

Mindfulness oefening
Wil je ondanks alle drukte en hectiek toch ontspannen leven en werken? Wil je hiervoor handige tips ontvangen? Schrijf je dan hiernaast in voor de gratis tips en oefeningen.

Hoe ontspannen ben jij?
Hoe ontspannen zit jij er nu bij? Gespannen, ontspannen? Het is een goede en fijne  oefening om hier eens twee keer per dag bij stil te staan.

Hoe doe je dit?
Door te voelen hoe je zit of ligt ben je al snel met aandacht bij je lichaam. Erna neem je 30 seconden de tijd om te voelen hoe je lichaam aanvoelt. Oordeel niet over wat je voelt. Voel je je gespannen? Span dan je gespannen spieren aan gedurende 10 seconden, adem rustig door en ontspan de spieren weer. 

Wat is bereik je hiermee?
Je leert je lichaamsignalen beter herkennen. Je kan je spieren door het aanspannen beter ontspannen. De ademhaling zorgt voor zuurstof en ontspanning in je spieren. 

Wat kan je helpen?
Een alarm zetten ter herinnering kan helpen om de oefening in te bouwen als routine. En een dosis doorzettingsvermogen is ook handig. Dus niet weer gauw aan het werk gaan. Maar realiseren dat je jezelf hiermee helpt. Het kost je hooguit één minuut en levert je veel op. Energie en onstpannen spieren waardoor je veel effectiever en fijner de dag doorkomt.

Ik wens je een ontspannen dag toe!